כיצד נתכנן מערכת מיגון אפקטיבית לבית/עסק
לעיתים, התקנת מערכת אזעקה בבתים ועסקים לא מחוייבת בהתקנה לפי תקן 1337 ולכן התכנון צריך להיות בהתאם למספר כללים.
במהלך שנות עבודתי, נתקלתי לא מעט במצבים בהם תכנון נכון של מערכת המיגון, יכול להקטין את הנזקים שנגרמו בעקבות פריצה וחבלה של האתר.
בהתאם לכך, יש צורך בתכנון המערכת בהתאם למספר כללים פשוטים שהוכחו כיעילים למניעת או הקטנת הנזקים.
• · התקנת מערכת אזעקה במקום מוסתר ומוגן אשר אינו נגיש למבקרים בשעות הפעילות. לדוגמא: אין להתקין את הרכזת בכניסה לעסק. אין להתקין את הרכזת בסמוך לחלון היות ומקלים על הגנב בנטרול הרכזת.
• · אין להתקין צופר פנימי ברכזות.
• · חיבור הרכזת לתקשורת תבוצע בחיבור חכם אשר מנתק את הלקוח מקו הטלפון ומחובר ישירות לרכזת. בקווי טלפון שעובדים עם מודם חיצוני, יש לדרוש מודם שיוכל לעבוד בהפסקות חשמל.
• · מומלץ שקו הטלפון של מערכת האזעקה לא יחובר למשתמשים נוספים, כמו פקס, לחצן מצוקה, מזכירה אלקטרונית וכו'.
• · מומלץ לחבר קו טלפון רגיל ולא ADSL
• · צופרים מומלץ להתקין כמה שיותר גבוה כדי למנוע חבלה. אך חשוב שעדיין הצופר יהיה בטווח העין.
• · בחיבור למוקד יש להעדיף חיבור משולב בשני ערוצי תקשורת. קיימים מקרים בהם מומלץ להתחבר לחברת סיור נוספת על פני מוקד רואה.
• · האלמנטים האמורים לגלות את הפורצים, צריכים להיות גלויים ולא מוסתרים על ידי חפצים.
מומלץ להתקין כל אלמנט באזור נפרד ולשלב גלאים המגלים כיסוי.
• · את לוח המקשים מומלץ לחבר באזור מוצפן בכניסה לבית/עסק, כך שלא ניתן יהיה לראות מבחוץ את קודי הגישה. קיימות מערכות בהן, חשוב לתת קוד קצר להפעלה.
לסיכום, קיימים מספר כללים מנחים בתכנון המערכת והתקנתה, כללים אשר מלכתחילה מונעים מהמערכת להתמודד עם מצבים בעיתיים ובכך מונעים או מקטינים נזקים.
שירותי עמיגון
"כי אבטחה חייבים לקיים"